VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY PRO KUPNÍ SMLOUVY
(znění účinné od 18. 10. 2025)
Petr Plass se sídlem Donovalská 1658/30, 149 00 Praha 4,
IČ: 69499349, DIČ: CZ7401080379, plátce DPH
fyzická osoba podnikající dle živnostenského zákona nezapsaná v obchodním rejstříku.
Adresa pro doručování: Dětský Růžek - Radlická 9, 150 00 Praha-5, Česká republika
adresa elektronické pošty: info@detskyruzek.cz
telefon: +420 251 552 186; +420 777 222 274
Kamenná prodejna se nachází na adrese Radlická 9, Praha-5, 150 00. (Veškeré zboží i reklamace prosíme zasílejte na tuto adresu)
1 ÚVODNÍ USTANOVENÍ OBCHODNÍCH PODMÍNEK
1.1 Tyto všeobecné obchodní podmínky pro kupní smlouvy (dále jen „obchodní podmínky“) upravují práva a
povinnosti mezi prodávajícím a kupujícím při nákupu zboží od prodávajícího prostřednictvím prostředků
komunikace na dálku, tj. prostřednictvím e-shopu: www.detskyruzek.cz, telefonicky, případně prostřednictvím
e-mailové komunikace.
1.2 Prodávajícím a provozovatelem e-shopu je podnikatel Petr Plass se sídlem Donovalská 1658/30,
149 00 Praha 4, IČ: 69499349, DIČ: CZ7401080379 (dále jen „prodávající“ nebo „Petr Plass“), fyzická osoba
podnikající dle živnostenského zákona nezapsaná v obchodním rejstříku. Adresa provozovny prodávajícího je:
Dětský Růžek - Radlická 9, 150 00 Praha-5, Česká republika.
1.3 Kupujícím může být buď spotřebitel, nebo podnikatel.
a) Spotřebitelem je v souladu s § 419 zák. č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku v platném znění (dále jen
„občanský zákoník“), každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec
samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem Petr Plass nebo s ním jinak jedná.
b) Podnikatelem dle § 420 občanského zákoníku je ten, kdo samostatně vykonává na vlastní účet a
odpovědnost výdělečnou činnost živnostenským nebo obdobným způsobem se záměrem činit tak soustavně za
účelem dosažení zisku. Za podnikatele je považována pro účely ochrany spotřebitele také každá osoba, která
uzavírá smlouvy související s vlastní obchodní, výrobní nebo obdobnou činností či při samostatném výkonu
svého povolání, popřípadě osoba, která jedná jménem nebo na účet podnikatele. Kupující, který při vytvoření
objednávky nebo v rámci registrace – založení zákaznického účtu v e-shopu prodávajícího – uvede své
identifikační číslo (IČ), se bude pro účely těchto obchodních podmínek a vztahů s prodávajícím považovat za
podnikatele.
2 POSTUP PŘI UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY
2.1 Výběr zboží a fotografie produktů
Kupující si zboží vybere v internetovém katalogu na www.detskyruzek.cz. Kupující si může vybrat jakékoliv
zboží, u kterého je umístěné tlačítko „Koupit“.
Fotografie zboží zobrazené na internetovém obchodě jsou pouze ilustrativní a mohou se mírně lišit od
skutečného vzhledu výrobku, zejména co se týče barev, dekorací nebo příslušenství. V případě pochybností o
specifikacích produktu je kupující povinen se informovat o podrobných vlastnostech výrobku, které jsou
uvedeny na stránkách produktu.
2.2 Vytváření objednávky
Po stisknutí tlačítka „Koupit“ se objednávané zboží přidá do nákupního košíku, jehož obsah je kupujícímu
kdykoliv k dispozici k nahlédnutí. Vytvoření objednávky zboží vloženého do nákupního košíku je podmíněné
vyplněním údajů o kupujícím, které od něho systém vyžaduje, a které jsou nezbytné pro uzavření smlouvy mezi
prodávajícím a kupujícím. Objednávku je možné vytvořit též telefonicky přes zákaznickou linku prodávajícího
tel. č. +420 777 222 274, kdy kupujícímu při uzavírání smlouvy asistuje pracovník prodávajícího. Kupující je
povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Tyto údaje budou použité pro účely vytvoření objednávky a
následně pro uzavření a plnění kupní smlouvy. Při vytváření objednávky je kupující též vyzván k poskytnutí
svých aktuálně platných kontaktních údajů, a to telefonního čísla a e-mailové adresy, přičemž tyto údaje budou
prodávajícím použité pro účely informování kupujícího o stavu vyřizování jeho objednávky (dostupnosti zboží,
odeslání zboží/připravení zboží k vyzvednutí apod.). Údaje uvedené kupujícím jsou prodávajícím považovány za
správné.
Postup při vytváření objednávky a správnost údajů
Kupující je povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Tyto údaje budou použity pro účely vytvoření
objednávky a následně pro uzavření a plnění kupní smlouvy. Prodávající se zavazuje, že všechny osobní údaje
kupujícího budou zpracovány v souladu s obecně platnými právními předpisy o ochraně osobních údajů
(zejména v souladu s GDPR).
Zákaznický účet a registrace
Kupující je odpovědný za ochranu svých přihlašovacích údajů k zákaznickému účtu a za všechny aktivity
provedené pod jeho přihlašovacími údaji. Prodávající nenese odpovědnost za jakékoliv škody vzniklé v důsledku
zneužití přihlašovacích údajů třetími osobami.
Změna údajů zákazníka
V případě změny údajů uvedených při registraci nebo objednávce je kupující povinen bez zbytečného odkladu
informovat prodávajícího o těchto změnách, a to buď prostřednictvím aktualizace údajů v zákaznickém účtu,
nebo e-mailem. Kupující je odpovědný za to, že všechny údaje uvedené v rámci registrace nebo objednávky
jsou správné a aktuální.
Dostupnost zákaznického účtu
Zákaznický účet může být dočasně nedostupný z důvodu nezbytné údržby hardwarového nebo softwarového
vybavení prodávajícího či třetích stran. Prodávající se zavazuje minimalizovat dobu nedostupnosti a zajistit, aby
zákazník měl jiný způsob kontaktu (např. telefonní linku nebo e-mail) pro případ potřeby.
Zrušení zákaznického účtu
Prodávající si vyhrazuje právo zrušit zákaznický účet v případě, že účet není po dobu 3 let aktivně využíván,
nebo pokud kupující poruší své povinnosti vyplývající z kupní smlouvy (včetně těchto obchodních podmínek).
Kupující má právo kdykoliv požádat o zrušení svého zákaznického účtu prostřednictvím e-mailu nebo zákaznické
podpory.
Používání údajů pro obchodní sdělení
Pokud kupující souhlasí s přijímáním obchodních sdělení, může prodávající používat jeho údaje pro zasílání
novinek, zvýhodněných nabídek a dalších informací. Tento souhlas může kupující kdykoli odvolat, a to
prostřednictvím odkazu na každém obchodním sdělení nebo kontaktováním prodávajícího.
2.3 Výběr způsobu platby a způsobu dodání
Kupující si vybírá způsob platby a způsob dodání zboží z možností nabízených prodávajícím. Všechny způsoby
platby a doručení, včetně případných poplatků, jsou uvedeny při uzavření objednávky. Prodávající si vyhrazuje
právo změnit nabídku platebních a doručovacích metod v závislosti na dostupnosti služeb.
2.4 Kontrola a změna údajů před odesláním objednávky
Než kupující závazně potvrdí objednávku, má právo zkontrolovat a změnit všechny údaje uvedené v
objednávce. Kupující může upravit údaje o zboží, způsobu platby a dodání, kontaktních údajích nebo jiných
údajích. Tato možnost je dostupná až do chvíle odeslání objednávky.
2.5 Potvrzení objednávky a uzavření smlouvy
Odesláním objednávky (kliknutím na tlačítko „Dokončit objednávku s povinností platby“) kupující potvrzuje, že
se seznámil s hlavními vlastnostmi zboží, jeho cenou, náklady na dopravu a případné doprovodné služby (např.
vynáška, instalace), které nejsou zahrnuty v ceně zboží, a souhlasí s tím, že tuto cenu bude povinen uhradit.
Kupující si také vybírá způsob úhrady ceny z možností nabízených prodávajícím a souhlasí s podmínkami
dodání, včetně lhůty, kterou prodávající stanoví pro doručení.
2.6 Potvrzení objednávky a informace o akceptaci smlouvy
Po odeslání objednávky bude tato zaregistrována v systému prodávajícího, o čemž bude kupující informován e-
mailovým oznámením o obdržení objednávky. Toto oznámení není považováno za akceptaci návrhu na uzavření
smlouvy, ale pouze za potvrzení, že objednávka byla přijata. Prodávající není povinen objednávku akceptovat,
zejména v případě, že zboží není skladem, není možné zajistit jeho dodání v přiměřené lhůtě, nebo se vyskytly
jiné okolnosti, které brání splnění objednávky. Prodávající je povinen informovat kupujícího o této skutečnosti
bez zbytečného odkladu a nabídnout náhradní řešení.
2.7 Akceptace objednávky a uzavření kupní smlouvy
Kupní smlouva se považuje za uzavřenou až doručením e-mailu prodávajícího s potvrzením o uzavření smlouvy
(akceptace objednávky). Prodávající je oprávněn požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky (např.
telefonicky nebo písemně), zejména v případech, kdy je to nezbytné pro ověření informací o objednávce, jako
je množství zboží, výše kupní ceny nebo náklady na dopravu.
2.8 Akceptace objednávky a podmínky smlouvy
Akceptací objednávky mezi kupujícím a prodávajícím dochází k uzavření kupní smlouvy, jejímž předmětem je
dodání zboží specifikovaného v objednávce a poskytnutí doprovodných služeb za cenu uvedenou v objednávce.
Smlouva je uzavřena v souladu s podmínkami uvedenými na webových stránkách www.detskyruzek.cz, v těchto
obchodních podmínkách a v reklamačním řádu, který je pro kupujícího dostupný na těchto stránkách.
2.9 Právo spotřebitele na odstoupení od smlouvy
Právo spotřebitele na odstoupení od smlouvy je upraveno v článku 6. těchto obchodních podmínek, kde jsou
uvedeny podmínky a lhůty pro odstoupení od smlouvy v souladu s platnými právními předpisy, konkrétně se
zákonem o ochraně spotřebitele
2.10 Uložení objednávky po akceptaci
Objednávka kupujícího je po své akceptaci uložena v systému prodávajícího jako uzavřená kupní smlouva.
Kupující má přístup k této objednávce prostřednictvím svého zákaznického účtu. Objednávka není přístupná
jiným subjektům, kromě prodávajícího a kupujícího.
2.11 Jazyk smlouvy
Smlouva je uzavírána v českém jazyce. Pokud prodávající nabízí možnost komunikace i v jiném jazyce, jsou tyto
podmínky i smlouva primárně uzavírány v českém jazyce.
2.12 Technické kroky k uzavření smlouvy
Informace o jednotlivých technických krocích vedoucích k uzavření smlouvy jsou popsány v těchto obchodních
podmínkách a na internetových stránkách www.detskyruzek.cz, kde jsou zákazníkům dostupné ve snadno
přístupné formě.
2.13 Odmítnutí dodatků či odchylek k obchodním podmínkám
Prodávající odmítá jakékoli dodatky nebo odchylky od těchto obchodních podmínek, které by nebyly výslovně
schváleny oběma stranami. To zahrnuje jakékoli změny, které by byly v rozporu s informacemi zveřejněnými
prodávajícím v internetovém katalogu nebo uvedenými v objednávce odeslané kupujícím. Jakékoli dodatečné
podmínky nebo změny mohou být akceptovány pouze písemnou formou.
2.14 Oznámení změny kontaktních údajů
Kupující je povinen neprodleně oznámit prodávajícímu každou změnu svých kontaktních údajů, a to buď
písemně, e-mailem, nebo prostřednictvím aktualizace těchto údajů v zákaznickém účtu. Účinnost této změny
nastává okamžikem jejího oznámení prodávajícímu nebo jejím uložením v zákaznickém účtu kupujícího. Pokud
kupující změnu neoznámí, nese veškeré důsledky spojené s případným nedoručením nebo zpožděním
komunikace. Písemnosti budou považovány za řádně odeslané, pokud budou adresovány na poslední známou
adresu, kterou kupující prodávajícímu oznámil, nebo na elektronickou adresu kupujícího.
3 PLATEBNÍ PODMÍNKY
3.1 Aktuální cena zboží
Aktuální cena zboží je vždy ta, která je uvedena v internetovém katalogu na stránkách prodávajícího
www.detskyruzek.cz v okamžiku objednání zboží. Cena zboží je pevně stanovena pro danou objednávku a
nemůže být změněna po jejím potvrzení, s výjimkou případů zjevné chyby v ceně.
3.2 Ceny a náklady na dopravu
Ceny uvedené v internetovém katalogu jsou uváděny včetně DPH a všech daní a poplatků, pokud není u
konkrétního zboží výslovně uvedeno jinak. Náklady na dopravu, případně jiné doprovodné služby, nejsou
zahrnuty v ceně zboží a budou kupujícímu vždy jasně uvedeny před potvrzením objednávky.
3.3 Náklady na dopravu a doběrečné
Náklady na dopravu a případně doběrečné jsou uvedeny na internetových stránkách prodávajícího a mohou se
lišit v závislosti na zvoleném způsobu dopravy a platby, jakož i na lokalitě kupujícího
Poštovné a balné při nákupu za více než 4000,-Kč je ZDARMA po celé ČR! Neplatí pro zákazníky ze zahraničí. Na Slovensko odesíláme balíky za 299,-Kč, do ostatních zemí dle vzájemné dohody.
Objednávky na více kusů zboží, které je balené ve více kartonech a není možné ho přibalit k sobě jsme bohužel nuceni také zasílat za úhradu! Zde účtujeme takto: první balík je zdarma a účtujeme 100,-Kč za každý další balík. V těchto vyjímečných případech se snažíme zákazníky o celkové ceně za poštovné informovat před odesláním zásilky.
Atypické zásilky, které mají rozměry jedné strany větší než 120 cm nebo vyšší váhu než 31 kg jsme nuceni také účtovat.U takového zboží se automaticky výše poštovného připočte v objednávkovém formuláři. Týká se to především velkých ohrádek, nábytku a větších elektrických vozítek.
Tyto náklady budou kupujícímu jasně uvedeny před potvrzením objednávky. Informace o nákladech platí pro dodání zboží v rámci
území České republice, Slovenské republice, případně i do ostatních zemí EU.
3.4 Náklady na prostředky komunikace
Náklady na prostředky komunikace na dálku při uzavírání kupní smlouvy (např. náklady na internetové
připojení či telefonické hovory) si hradí kupující sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby
poskytovatelů těchto služeb.
3.5 Způsoby úhrady ceny zboží
Kupující může cenu zboží uhradit prodávajícímu následujícími způsoby platby:
a) předem bankovním převodem na účet prodávajícího, číslo účtu: 51-1547770257/0100. Platba musí být
provedena nejpozději do 7 dnů od potvrzení objednávky;
b) dobírkou, kdy bude celková cena uhrazena doručovateli při převzetí zboží;
c) při osobním odběru zboží hotově nebo platební kartou.
V případě platby předem se kupující stává vlastníkem zboží teprve úplným zaplacením kupní ceny (výhrada
vlastnického práva). Prodávající zajišťuje bezpečnost platebních metod a chrání osobní údaje kupujícího v
souladu s platnými právními předpisy.
3.6 Bezhotovostní platba a variabilní symbol
V případě bezhotovostní platby je kupující povinen uhradit kupní cenu zboží společně s uvedením variabilního
symbolu platby, který je uveden v akceptaci objednávky. Kupní cena je považována za zaplacenou okamžikem
připsání příslušné částky na účet prodávajícího.
3.7 Faktura a daňový doklad
Faktura (daňový doklad) bude zaslána elektronicky e-mailem současně s potvrzením objednávky, nejpozději
však do 5 dnů od úhrady kupní ceny zboží. V případě osobního odběru bude faktura kupujícímu předána v
listinné podobě při převzetí zboží.
3.8 Slevy z ceny zboží
Případné slevy z ceny zboží poskytnuté prodávajícím kupujícímu nelze vzájemně kombinovat, pokud není
výslovně uvedeno jinak v podmínkách konkrétní akce nebo nabídky.
4 DODACÍ PODMÍNKY
4.1 Dodací lhůta
Dodací lhůta je závislá na dostupnosti produktu a druhu objednaného zboží. U zboží, které je běžně dostupné a
skladem, probíhá odeslání zásilky u objednávek přijatých do 12,00 hodin ve stejný den, ostatní objednávky
odesíláme následný pracovní den od uzavření kupní smlouvy (při platbě na dobírku), nebo do 24 hodin
pracovního dne od připsání částky kupní ceny na účet prodávajícího (při platbě předem). Zboží, které není
skladem, bude expedováno, jakmile to bude možné, zpravidla do 2-5 pracovních dnů od uzavření kupní
smlouvy, v případě platby předem pak za podmínky plné úhrady kupní ceny. O přesném datu expedice bude
kupující informován. Kupující si může zboží vyzvednout i osobně v provozovně prodávajícího, jakmile
prodávající potvrdí, že zboží je připraveno k vyzvednutí.
4.2 Informování o nesplnitelnosti dodání a odstoupení od smlouvy
Pokud z technických důvodů (např. nedostupnost zboží nebo problém s dodavatelem) nebude možné splnit
stanovenou dodací lhůtu, prodávající je povinen informovat kupujícího co nejdříve a nabídnout náhradní řešení
(např. nový termín dodání, náhradní zboží nebo jinou formu kompenzace). Pokud nedojde k dohodě o náhradní
lhůtě nebo jiném plnění, je kterákoliv ze stran oprávněna od smlouvy odstoupit. Prodávající je povinen vrátit
zaplacenou kupní cenu nebo zálohu do 14 dnů od účinnosti odstoupení, a to stejným způsobem, jakým byla
platba provedena, pokud se prodávající a kupující nedohodnou jinak.
Kupující – spotřebitel má právo odstoupit od kupní smlouvy, pokud prodávající nedodá zboží v dohodnuté lhůtě
nebo pokud zboží nebude dodáno ani v dodatečné přiměřené lhůtě, kterou prodávající poskytl. V případě, že
prodávající odmítl plnit nebo je plnění nezbytné v určeném čase z důvodu okolností, které byly prodávajícímu
sděleny při uzavření smlouvy, může spotřebitel odstoupit od smlouvy bez dodatečné lhůty.
4.3 Dodání zboží a převzetí kupujícím
Prodávající zajišťuje dodání zboží na místo doručení uvedené kupujícím v objednávce, a to buď na adresu v
České republice, Slovenské republice, případně i do ostatních zemí EU. Kupující je povinen zboží při dodání
převzít. Zboží kupujícímu – podnikateli je předáno prvnímu dopravci k přepravě, přičemž kupující je oprávněn
uplatnit práva z přepravní smlouvy vůči dopravci. U kupujícího – spotřebitele přechází vlastnictví k zboží,
jakmile dopravce zboží doručí kupujícímu nebo jemu určené osobě. Odeslání zboží bude kupujícímu oznámeno
a může mu být poskytnutý sledovací kód pro monitorování zásilky.
4.4 Dodání na místo doručení a náklady
Dodání na místo doručení zahrnuje doručení zboží po první uzamykatelné dveře bez vynášky, a to v souladu s
podmínkami dopravce a způsobem dopravy zvoleným kupujícím. Podrobnosti o způsobech dopravy a
nákladech jsou k dispozici na stránkách prodávajícího www.detskyruzek.cz. Pokud kupující není přítomen při
doručení, může být zboží uloženo u dopravce, nebo může být domluvený nový termín doručení.
4.5 Náklady na opakované doručení a dopravu zdarma
Pokud je z důvodů na straně kupujícího nutné zboží doručit opakovaně nebo jiným způsobem než původně
uvedeno, kupující je povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručením, nebo s jiným způsobem
doručení. V případě, že prodávající nabízí dopravu zdarma, je podmínkou pro nárok na bezplatnou dopravu
zaplacení minimální celkové kupní ceny, jak je uvedeno na webových stránkách obchodu. Pokud dojde k
částečnému odstoupení od smlouvy a cena zboží, které nebylo vráceno, je nižší než stanovená minimální cena
pro dopravu zdarma, nárok na dopravu zdarma zaniká a kupující je povinen uhradit náklady na dopravu.
4.6 Předání zboží kupujícímu a identifikace
Zboží, které bylo uhrazeno předem, bude předáno pouze kupujícímu nebo osobě, která je oprávněná převzít
zboží za kupujícího. Pokud zboží předává dopravce, oprávněná osoba musí prokázat svou totožnost a znát
podstatné náležitosti objednávky, jako je číslo objednávky nebo jiný jedinečný identifikační údaj (např. PIN
kód), který prodávající nebo dopravce poskytl kupujícímu.
4.7 Osobní odběr zboží a lhůta pro vyzvednutí
Kupující je povinen si vyzvednout zboží, které bylo uhrazeno předem, nejpozději do 5 dnů ode dne, kdy mu
prodávající potvrdil připravenost zboží k vyzvednutí. V případě, že kupující zvolí platbu v hotovosti nebo
platební kartou při osobním odběru, je povinen zboží vyzvednout do 5 dnů od potvrzení připravenosti zboží k
vyzvednutí. V případě, že kupující nebude schopen zboží vyzvednout v uvedené lhůtě, je povinen informovat
prodávajícího o novém termínu vyzvednutí, přičemž prodávající může lhůtu na základě dohody prodloužit.
4.8 Kontrola zboží při převzetí
Při převzetí zboží je kupující povinen zboží vizuálně zkontrolovat a překontrolovat neporušenost obalu. Kupující
je oprávněn zboží nepřevzít v případě viditelného mechanického poškození způsobeného přepravou nebo v
případě, že zboží není úplné. V takovém případě je kupující povinen sepsat protokol o škodě nebo reklamaci s
pracovníkem prodávajícího nebo dopravcem, který zajišťuje dopravu zboží, a to bez zbytečného odkladu.
Podpisem průvodního listu kupující stvrzuje, že zásilka byla dodána v pořádku.
4.9 Prodlení kupujícího s převzetím zboží
V případě prodlení kupujícího s převzetím zboží je prodávající v pozici uschovatele (§ 2120 odst. 1 občanského
zákoníku). Pokud kupující nevyzvedne zboží do 5 dnů, prodávající je oprávněn účtovat poplatek za úschovu
zboží ve výši 50 Kč za každý, i započatý den úschovy za každý kus zboží. V případě prodlení delšího než 10 dnů a
zboží bylo uhrazeno předem, může prodávající:
(i) Zboží prodat na účet zákazníka podle podmínek § 2126 občanského zákoníku a výtěžek z prodeje předat
zákazníkovi;
(ii) Odstoupit od kupní smlouvy a vrátit zákazníkovi kupní cenu, sníženou o skladné a účelně vynaložené náklady
spojené s prodejem zboží. Výtěžek z prodeje nebo vrácenou částku prodávající převede na bankovní účet
zákazníka, pokud je tento znám, jinak zůstane na interním účtu prodávajícího jako pohledávka.
V případě nepřevzetí zboží z objednávky, případně za jednostranné zrušení objednávky kupujícím je účtován
kupujícímu manipulační poplatek 200 Kč za nepřevzetí nebo nevyzvednutí zásilky.
5 PRÁVA Z VAD A POPRODEJNÍ SERVIS
5.1 Práva spotřebitele z vadného plnění
Práva vznikající kupujícímu – spotřebiteli z vadného plnění se řídí platnou právní úpravou, zejména § 2165 a
násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, a platným Reklamačním řádem podnikatele Petr Plass, který
je k dispozici na www.detskyruzek.cz. Kupující je oprávněn uplatnit svá práva dle těchto podmínek.
5.2 Práva podnikatelů a lhůty pro reklamace
V případě kupujícího – podnikatele se práva a povinnosti prodávajícího a kupujícího řídí občanským zákoníkem,
pokud není dále stanoveno jinak. Kupující – podnikatel je povinen zjevné vady zboží nahlásit prodávajícímu do
24 hodin od převzetí zboží a zboží nepoužívat. Pozdější reklamace tohoto charakteru nemusí být prodávajícím
akceptovány. Skryté vady je kupující – podnikatel povinen oznámit prodávajícímu bez zbytečného odkladu
poté, co ji mohl při dostatečné péči zjistit, nejpozději však do dvou let od odevzdání zboží prodávajícím
kupujícímu, pokud ze záručního listu výrobce dotčeného zboží nevyplývá jiná záruční doba. Při uplatnění práv
z vad dle ustanovení § 2099 a násl. občanského zákoníku (tj. uplatnění práva na odstranění vad dodáním
nového zboží bez vad, resp. chybějícího zboží, opravu zboží, pokud jsou vady odstranitelné, přiměřenou slevu
nebo odstoupení od smlouvy) je kupující – podnikatel povinen dodat prodávajícímu reklamované zboží včetně
faktury nebo jiné formy daňového dokladu, a to v kterékoliv z provozoven prodávajícího. V případě uplatnění
práva na výměnu zboží nebo odstoupení od smlouvy je kupující – podnikatel povinen dodat prodávajícímu
zboží včetně originálního balení a veškerého příslušenství. V případě odstoupení od smlouvy je kupující –
podnikatel povinen vrátit, vše co podle kupní smlouvy obdržel, tj. v případě, že byl se zakoupeným zbožím
poskytnut prodávajícím dárek nebo jiné plnění za zvýhodněnou cenu, případně symbolickou cenu, a od kupní
smlouvy bylo odstoupeno, je kupující – podnikatel povinen spolu s vráceným zbožím vrátit i s ním poskytnuté
dárky, resp. plnění poskytnuté za zvýhodněnou nebo symbolickou cenu (§ 1727 občanského zákoníku). Kupující
– podnikatel je povinen poskytnout součinnost nutnou pro vyplnění reklamačního protokolu pověřeným
pracovníkem prodávajícího.
5.3 Vadné zboží, za které prodávající neodpovídá
V případě, že prodávající nenese odpovědnost za vady, může zprostředkovat opravu zboží prostřednictvím
dohodnutých partnerů. Náklady na opravu, způsob a lhůty budou stanoveny těmito partnery a prodávající
informuje kupujícího o podmínkách opravy a nákladech bez zbytečného odkladu.
5.4 Přednost reklamačního řádu
V případě rozporu mezi ustanoveními těchto obchodních podmínek a ustanoveními reklamačního řádu budou
mít přednost ustanovení reklamačního řádu, který je součástí těchto obchodních podmínek a je k dispozici na
webových stránkách www.detskyruzek.cz.
6 ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY SPOTŘEBITELEM
6.1 Právo na odstoupení od smlouvy a lhůty
V souladu s § 1829 odst. 1 občanského zákoníku má kupující – spotřebitel právo odstoupit od smlouvy ve lhůtě
14 dnů. Lhůta běží ode dne převzetí zboží, přičemž pokud jde o smlouvu, jejímž předmětem je několik položek
nebo dodání více kusů zboží, lhůta začíná běžet až ode dne převzetí poslední položky nebo posledního kusu
zboží. Pokud jde o smlouvu, jejímž předmětem je pravidelná opakovaná dodávka zboží, lhůta začíná běžet ode
dne převzetí první dodávky zboží.
6.2 Oznámení o odstoupení od smlouvy
Spotřebitel může odstoupit od smlouvy jakýmkoliv prohlášením vůči prodávajícímu, například zasláním
oznámení o odstoupení e-mailem na adresu info@detskyruzek.cz, osobním předáním na libovolné provozovně
prodávajícího, nebo telefonicky na zákaznické lince +420 777 222 274. Oznámení o odstoupení musí být
odesláno ve lhůtě uvedené v článku 6.1. Doporučujeme spotřebiteli využít vzorový formulář pro odstoupení,
který urychlí proces a bude prodávajícím potvrzen bez zbytečného odkladu.
6.3 Vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy
Prodávající doporučuje spotřebiteli, aby pro urychlení procesu spojeného s odstoupením od smlouvy použil
vzorový formulář odstoupení od kupní smlouvy. V takovém případě potvrdí prodávající spotřebiteli bez
zbytečného odkladu přijetí vyplněného formuláře.
6.4 Vrácení zboží a náklady na vrácení
Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, zašle nebo předá prodávajícímu bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14
dnů od doručení odstoupení od smlouvy prodávajícímu, zboží, které od prodávajícího obdržel, a to na vlastní
náklady, a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou, ledaže
se smluvní strany dohodly, že si prodávající zboží sám vyzvedne (v takovém případě činí výše nákladů spojených
s vrácením zboží částku 15,- Kč za 1 km jízdy pracovníků prodávajícího z nejbližší provozovny prodávajícího za
účelem převzetí zboží a jeho vrácení do této provozovny). Lhůta je zachována, pokud spotřebitel odešle zboží
před jejím uplynutím.
6.5 Zaslání nebo předání zboží zpět
Zakoupené zboží může spotřebitel zaslat nebo předat do kterékoli provozovny prodávajícího, nebo na adresu,
kterou mu prodávající sdělí po obdržení oznámení o odstoupení od smlouvy. Zboží zaslané na dobírku nebude
prodávajícím převzato. Spotřebitel je povinen zboží zabalit tak, aby se předešlo jeho poškození při přepravě.
Pokud zboží nelze vrátit běžnou poštovní cestou, spotřebitel se musí domluvit na jiném způsobu vrácení zboží s
prodávajícím.
6.6 Podmínky vrácení peněz a stavu zboží při odstoupení
Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy a bude-li vracené zboží ve stavu, v jakém bylo při převzetí spotřebitelem (s
přihlédnutím k opotřebení způsobenému v míře nezbytně nutné pro jeho vyzkoušení (zjištění povahy, vlastností
a funkčnosti) způsobem obdobným a obvyklým při nákupu zboží v kamenném obchodě), a to včetně veškeré
dokumentace (záruční list, návody) a příslušenství, vrátí mu prodávající bez zbytečného odkladu, nejpozději do
čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky, které od něho na základě smlouvy přijal,
včetně nákladů na dodání zboží (kromě dodatečných nákladů vzniklých v důsledku toho, že spotřebitel zvolil
způsob dodání, který je jiný než nejlevnější způsob standardního dodání nabízený prodávajícím), a to stejným
způsobem, jakým je prodávající od kupujícího přijal, pokud se nedohodnou jinak.
6.7 Podmínky pro vrácení peněz po odstoupení
Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky dříve, než obdrží
zboží zpět, nebo než spotřebitel prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal, podle toho, co nastane dříve.
Spotřebitel může prokázat odeslání zboží například potvrzením o odeslání zásilky od přepravní společnosti.
6.8 Odpovědnost spotřebitele za snížení hodnoty vraceného zboží
Spotřebitel odpovídá prodávajícímu za snížení hodnoty vraceného zboží, pokud s ním zacházel jinak než
nezbytně nutné k tomu, aby se seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží. Takové zacházení zahrnuje
použití zboží jiným způsobem než běžným způsobem při nákupu v kamenném obchodě. V případě, že zboží není
kompletní nebo chybí příslušenství, spotřebitel odpovídá za snížení jeho hodnoty.
6.9 Započítání náhrady za snížení hodnoty vraceného zboží
Pokud spotřebitel odpovídá za snížení hodnoty zboží, prodávající má právo započítat náhradu za snížení
hodnoty vraceného zboží na vrácenou kupní cenu. Prodávající je povinen prokázat výši této náhrady a
informovat spotřebitele o konkrétní částce, která bude započítána na vrácenou částku.
6.10 Vrácení dárků a plnění poskytnutých za zvýhodněnou cenu
Pokud spotřebitel odstoupí od smlouvy, ztrácí účinnost i smlouva na dodání dalších plnění (dárky, zboží za
zvýhodněnou cenu). Spotřebitel je povinen vrátit spolu se zbožím i dárky nebo plnění poskytnuté za
zvýhodněnou cenu. Pokud tyto dárky nebo plnění nelze vrátit, budou tyto hodnoty považovány za bezdůvodné obohacení.
Pokud není možné vrátit předmět bezdůvodného obohacení, prodávající má právo požadovat
peněžitou náhradu v obvyklé ceně.
6.11 Práva spotřebitele na odstoupení od smlouvy a výjimky
Spotřebitel nemá právo odstoupit od smlouvy v souladu s § 1837 občanského zákoníku, pokud se jedná o
následující případy:
a) o poskytování služeb, které byly plně poskytnuty, pokud spotřebitel výslovně souhlasil s jejich poskytnutím
před uplynutím lhůty pro odstoupení a byl informován o tom, že v tomto případě nemá právo na odstoupení,
b) o dodávce zboží nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu, které prodávající nemůže
ovlivnit,
c) o dodávce zboží vyrobeného podle požadavků spotřebitele nebo přizpůsobeného jeho osobním potřebám,
d) o dodávce zboží podléhajícího rychlé zkáze, nebo zboží s krátkou dobou spotřeby, či zboží, které bylo po
dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím,
e) o neodkladné opravě nebo údržbě provedené na výslovnou žádost spotřebitele, pokud se jedná o jiné než
požadované opravy nebo dodání jiného zboží než náhradní díly,
f) o dodávce zboží v zapečetěném obalu, které není vhodné vrátit z důvodu ochrany zdraví nebo hygieny, pokud
spotřebitel obal porušil,
g) o ubytování, přepravě zboží, nájmu dopravního prostředku, stravování nebo využívání volného času, pokud
má být plněno k určitému datu nebo v určitém období, nebo v dalších případech uvedených v § 1837
občanského zákoníku.
6.12 Zánik závazků z vedlejších smluv při odstoupení od hlavní smlouvy
Pokud spotřebitel odstoupí od kupní smlouvy, zanikají i závazky ze všech vedlejších smluv, které jsou s hlavní
smlouvou spojeny (např. smlouvy o vázaném úvěru, pojistné smlouvy, smlouvy o prodloužené záruce nebo
pojištění). V případě, že spotřebitel již uhradil částku podle vedlejší smlouvy, bude tato částka vrácena v
souladu s podmínkami těchto vedlejších smluv.
7 ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY PRODÁVAJÍCÍM
7.1 Porušení závazku kupujícího – nezaplacení a prodlení s převzetím zboží
Prodávající je oprávněn odstoupit od smlouvy v případě porušení závazku kupujícího, zejména v případě
nezaplacení ceny zboží nebo prodlení s převzetím zboží. V případě prodlení s platbou nebo převzetím zboží je
prodávající povinen nejprve informovat kupujícího o porušení smlouvy a poskytnout mu dodatečnou lhůtu pro
nápravu (např. 7 dnů), než se rozhodne odstoupit od smlouvy.
7.2 Odstoupení v případě vyčerpání zásob nebo ztráty schopnosti plnit
Prodávající je oprávněn odstoupit od smlouvy v případě vyčerpání zásob nebo ztráty schopnosti plnit, pokud
zboží není dodáno dodavatelem, došlo k výrazné změně ceny nebo z jiných závažných důvodů. O odstoupení
musí prodávající neprodleně informovat kupujícího a nabídnout případně náhradní řešení, pokud je to možné.
7.3 Odstoupení v případě chyby v ceně zboží
Prodávající je oprávněn odstoupit od smlouvy v případě zjevné chyby v ceně zboží, což zahrnuje situace, kdy je
cena objednaného zboží výrazně nižší než obvyklá cena pro tento druh a typ zboží, pokud to není zřejmé z
marketingové akce nebo slevy. V případě zjevné chyby bude prodávající neprodleně kontaktovat kupujícího za
účelem dohodnutí dalšího postupu.
7.4 Vrácení peněz při odstoupení od smlouvy prodávajícím
Pokud prodávající odstoupí od smlouvy a kupující již zaplatil část nebo celou kupní cenu, prodávající je povinen
tuto částku vrátit nejpozději do 14 dnů od účinnosti odstoupení. Vrácení peněz bude provedeno stejným
způsobem, jakým byla platba provedena, pokud se prodávající a kupující nedohodnou jinak.
8 OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ
8.1 Zpracování osobních údajů pro účely dotazníků a program Ověřeno zákazníky
Prodávající zjišťuje spokojenost kupujících s nákupem prostřednictvím e-mailových dotazníků v rámci programu
Ověřeno zákazníky, do něhož je e-shop zapojen. Tyto dotazníky jsou zasílány po každém nákupu, pokud kupující
neodmítne zasílání obchodních sdělení prodávajícího podle § 7 odst. 3 zákona č. 480/2004 Sb. o některých
službách informační společnosti, nebo neodvolá svůj souhlas. Zpracování osobních údajů za účelem zaslání
dotazníků je prováděno na základě oprávněného zájmu prodávajícího. Pro vyhodnocování zpětné vazby a
analýzy tržního postavení využívá prodávající zpracovatele, kterým je Heureka.cz. Osobní údaje (včetně e-
mailové adresy) jsou předávány výhradně za účelem zasílání dotazníků a nejsou předávány třetím stranám pro
jejich vlastní účely. Spotřebitel má právo kdykoli odmítnout zasílání těchto dotazníků pomocí odkazu v každém
zaslaném e-mailu.
8.2 Informace o ochraně osobních údajů a soulad s GDPR
Informace o ochraně osobních údajů v souvislosti s právní úpravou ochrany osobních údajů – v souladu s
Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 (GDPR) a zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování
osobních údajů, najde kupující na stránce Zpracování osobních údajů. Na této stránce jsou podrobnosti o
právech spotřebitele včetně práva na přístup k osobním údajům, jejich opravu nebo výmaz, a práva podat
stížnost u dozorového úřadu, pokud se domnívá, že došlo k porušení jeho práv na ochranu osobních údajů.
9 POTVRZENÍ SOUHLASU S VOP A REKLAMAČNÍM ŘÁDEM
Kupující při potvrzení každé objednávky zboží v internetovém obchodě prodávajícího potvrzuje, že se seznámil s
těmito obchodními podmínkami a reklamačním řádem podnikatele Petr Plass, a že s nimi souhlasí. Kupující má
možnost si tyto podmínky prostudovat před potvrzením objednávky, a to prostřednictvím odkazu na stránce
objednávky. Kupující tímto zároveň souhlasí se zpracováním svých osobních údajů v souladu s těmito
podmínkami.
10 DALŠÍ INFORMACE
10.1 Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů
K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se
sídlem Gorazdova 1969/24, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: http://www.coi.cz. Spotřebitel
může zahájit řízení prostřednictvím formuláře na webových stránkách ČOI nebo jiným způsobem, jak je
uvedeno na jejich stránkách.
10.2 Platforma pro řešení sporů on-line (ODR)
Platformu pro řešení sporů on-line, dostupnou na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr, je
možné využít pro řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím. Spotřebitel může na této platformě zahájit řízení
v případě, že došlo k neshodě mezi prodávajícím a kupujícím.
10.3 Evropské spotřebitelské centrum (ESC)
Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Gorazdova 1969/24, 120 00 Praha 2, internetová
adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz, je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a
Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č.
2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
10.4 Oprávnění k prodeji zboží a kontrolní orgány
Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Příslušný živnostenský úřad
vykonává kontrolu živnostenské činnosti. Dozor nad ochranou osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu
osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně
spotřebitele, a spotřebitel může na tuto inspekci podávat stížnosti.
11 ÚČINNOST OBCHODNÍCH PODMÍNEK
11.1 Změna obchodních podmínek a účinnost
Prodávající si vyhrazuje právo na změnu těchto obchodních podmínek, která nabude účinnosti nejdříve dnem
uveřejnění aktualizovaného znění obchodních podmínek na internetové stránce prodávajícího. O změnách
podmínek bude spotřebitel informován na stránkách e-shopu. Kupní smlouva mezi prodávajícím a kupujícím se
vždy řídí zněním obchodních podmínek platným ke dni, kdy byla kupní smlouva uzavřena.
11.2 Právní řád a volba práva
Práva a povinnosti smluvních stran z kupní smlouvy se řídí právním řádem České republiky, s vyloučením
kolizních norem mezinárodního práva soukromého, zejména zákonem č. 89/2012 Sb., občanským zákoníkem, a
v případě spotřebitele, zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Volbou práva dle předchozí věty není
spotřebitel zbaven ochrany, kterou mu poskytují ustanovení právního řádu, od nichž se nelze smluvně odchýlit,
v souladu s čl. 6 odst. 1 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 593/2008 (Řím I)
11.3 Nebezpečí změny okolností
Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku. V
případě změny okolností, která by mohla ovlivnit plnění smlouvy, má spotřebitel právo se obrátit na
prodávajícího s žádostí o přehodnocení smluvních podmínek.
11.4 Přílohy obchodních podmínek
Přílohu obchodních podmínek tvoří vzorový formulář pro odstoupení od kupní smlouvy a reklamační protokol,
které jsou dostupné na stránkách e-shopu a je možné je stáhnout.
11.5 Účinnost obchodních podmínek
Tyto obchodní podmínky jsou platné a účinné od 18. 10. 2025 a plně nahrazují předchozí obchodní podmínky.
Spotřebitelé budou o změně obchodních podmínek informováni prostřednictvím oznámení na stránkách e-
shopu.
